3 redenen waarom je de kerstborrel dit jaar niet op kantoor moet vieren
De winter staat voor de deur. Dat betekent dat veel feestcommissies en personeelsverenigingen weer druk in de weer zijn met het plannen van de kerstborrel voor collega's. Waar we vorig jaar de feestdagen in een lockdown doorbrachten, staan dit jaar alle seinen op groen om wel weer een feestje te plannen. Want zeg nou eerlijk: dat heb jij toch ook gemist? Omdat we in 2020 al een jaartje hebben overgeslagen, is het dit jaar tijd om extra uit te pakken. De verbinding weer op te zoeken. Dus sla die traditionele kerstborrel in de bedrijfskantine of die Zoom-bingo over en doe het dit jaar helemaal anders. Organiseer er zo eentje waar mensen het een jaar later nog over hebben. We geven jou drie redenen waarom je de kerstborrel juist niet op kantoor moet vieren.
Borrel onder het systeemplafond
De meeste kantoorruimtes hebben net zoveel sfeer als de gemiddelde felverlichte hotellobby in Zuidoost-Azië. Er is simpelweg weinig sfeer in te krijgen. Je kunt nog zo je best doen met de kerstversiering, maar een systeemplafond en die tl-buizen zullen nooit een fijne kerstsfeer ademen. Des te meer reden om de kerstborrel buiten de deur te organiseren op een plek waar wél sfeer is. Duizenden kerstlampjes, prachtig versierde kerstbomen en kraampjes waar je warme chocolademelk met slagroom en rum kunt krijgen. Veel evenementenlocaties pakken tijdens de kerstperiode volledig uit en dompelen de hele locatie om tot een waar winter wonderland. Dat is toch veel gezelliger?
Is er wel voldoende eten en drinken?
Niets is erger dan te weinig eten of drinken hebben tijdens een borrel. Helemaal wanneer de borrel rond etenstijd start. Je wil niet weten wat Anja van marketing of John van administratie allemaal gaan doen wanneer zij alcohol nuttigen op een lege maag. Ook wil je voorkomen dat de drank op is voordat het toast-moment überhaupt heeft plaatsgevonden. Zelf de boodschappen doen voor een grote groep mensen, is superlastig. Een locatie neemt dit allemaal voor je uit handen en heeft altijd voldoende eten en drinken in huis. Laat jezelf en je collega’s dus lekker in de watten leggen. Dat hebben we wel verdiend na anderhalf jaar thuiswerken, toch?
De chaos die achterblijft
Je kunt het verloop van de kerstborrel van tevoren wel redelijk uittekenen. De directeur geeft een speech en de drank vloeit rijkelijk. Anja laat een glas wijn over de nieuwe vloerbedekking vallen en John versiert iedere plantenbak met een bitterbal. Wanneer dit soort dingen gebeuren, weet je dat het hoogtepunt van de borrel wel zo’n beetje bereikt is.
Op dat punt merk je dat de mensen langzaamaan afdruipen of een plan smeden om de borrel in de stad voort te zetten. Ze zorgen er in ieder geval allemaal voor dat ze niet als laatste overblijven. Iedereen weet namelijk dat degene die als laatste overblijft de spreekwoordelijke Sjaak is en blijft zitten met de troep. Dat is toch de grootste afknapper ooit? Heb je net een leuke kerstborrel gehad, blijf je zitten met de chaos. Jij wil toch ook gewoon lekker naar huis of naar de stad? Nog een reden om de kerstborrel buiten de deur te vieren.
Dit artikel verscheen eerder op nbccongrescentrum.nl
Inspiratie & tips
Meer inspiratie en tips
De 6 zonden van slechte events (en hoe je ze voorkomt)
Het verschil tussen een goed en een geweldig event zit niet in de grote gebaren, maar in de balans. En dat is precies waar het vaak misgaat. Herken jij deze zes zonden?
Knallen met de nieuwjaars-kick-off
Inspiratieloze snacks. Slappe koffie. Veel, veeeeeeel toespraken van de directie over targets, neuzen dezelfde kant op en de schouders eronder. Afgesloten met een lauw biertje, een matige geluidsinstallatie en droge blokjes kaas.
Van massa naar mens: hoe je elke gast een VIP-gevoel geeft
Of je nu tien collega’s ontvangt of een zaal van vijfhonderd man: niemand wil opgaan in de massa. De kunst? Massale intimiteit. 8 rebelse manieren om je gasten omver te blazen met persoonlijke aandacht.
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze locatie of dienstverlening? We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen verzameld in onze FAQ.
Contact
Wil je weten wat wij als locatie voor jouw event kunnen betekenen? Neem dan contact op met Yentl.