6 tips om jouw digitale kijkers te boeien
Het boeien van bezoekers tijdens een live event is een uitdagend, maar belangrijk speerpunt voor iedere eventorganisator. Bij het organiseren van online events wordt deze uitdaging nog groter, aangezien de bezoekers zich enkel online bevinden. Hoe breng je de digitale beleving dan tot stand? Door een menselijke touch toe te voegen voelen de online gasten zich daadwerkelijk aangesproken. We hebben zes tips op een rijtje gezet die ervoor zorgen dat jouw online gasten geboeid blijven!
Tip 1: persoonlijke uitnodiging
Een persoonlijke touch aan je online event blijft, juist in deze tijd van digitale afstand, belangrijk. Met een handgeschreven kaartje laat je als organisatie zien dat je de tijd en aandacht hebt geschonken aan ieder individu die jouw bijeenkomst bijwoont. De toon voor de beleving van jouw event is daarmee direct gezet.
Tip 2: unwrapping box
Stuur je gasten voorafgaand aan het evenement een box toe met items die tijdens het evenement gebruikt worden. Je maakt jouw gasten vooraf al nieuwsgierig en tijdens het evenement pak je iedere keer weer terug op een unboxing moment van een item uit de doos. Zit een goed gevulde box er budgettair niet in? Dan kun je er ook voor kiezen om enveloppen te versturen die de gasten gedurende de uitzending nodig hebben om het programma verder te kunnen volgen.
Tip 3: live kooksessie
Kookelementen doen het altijd goed, zeker wanneer je dit combineert met belangrijke personen binnen de organisatie. Denk bijvoorbeeld aan het Ready Steady Cook tv-format, waarbij de gasten het onder leiding van een chef tegen elkaar opnemen. Lachen gegarandeerd! Wil je graag dat iedere deelnemer mee kan doen met de live cooking sessie? Stuur je gasten dan voorafgaand aan het evenement een foodbox toe. Met de items uit de box kan gedurende het programma gekookt worden. Ook dit is een leuk programmaonderdeel waarin een chef-kok een live cooking sessie verzorgt.
Tip 4: energizer
Na een flinke inhoudelijke sessie kun jij je vast voorstellen dat gasten langzaam afdwalen, omdat de concentratie verslapt. Een goede energizer kan hier verandering in brengen. Een energizer is een korte opdracht die je kunt uitvoeren om de energie hoog te houden. Roep bijvoorbeeld aan het eind van een sessie drie letters waarna de kijkers één minuut de tijd hebben om voorwerpen te verzamelen die aansluiten bij deze letters. Wedden dat je de aandacht houdt!
Tip 5: sportsessie
Een energizer kan ook in de vorm van een subsessie waarin een interactieve sportworkshop wordt gegeven. Onder leiding van een professionele trainer gaan de kijkers sportief aan de slag met materialen die voor iedereen toereikend zijn. Squatten met een flesje water of een push up vanaf je bureaustoel bijvoorbeeld!
Tip 6: quiz of bingo
Een fun element is altijd belangrijk bij live events. Op die manier wissel je intensieve sessies af met luchtige content. Ook online events hebben een fun element nodig. Een fijne bijkomstigheid daarvan is; de interactie die je ermee uitlokt! Ontwerp daarom bijvoorbeeld een bingo of muziekquiz. Stuur de bingokaarten vooraf naar de online gasten toe en sluit jouw evenement af met dit fun element. Of deel dit element op tijdens de verschillende pauzemomenten. Zo zorg je er ook nog eens voor dat de gasten van begin tot eind jouw bijeenkomst volgen! Zeker als er iets te winnen is.
Dit artikel verscheen eerder op nbccongrescentrum.nl
Inspiratie & tips
Meer inspiratie en tips
Verhoog de teamspirit met een informele buitenactiviteit
Wil je graag een originele activiteit aan jouw bijeenkomst toevoegen waaraan iedereen kan deelnemen? Een informeel spel wat de teamspirit bevordert én gezonde competitie aanwakkert? Dan is onze nieuwe activiteit jeu de boules perfect!
6 tips om jouw evenement sneller uit te verkopen
Een uitverkocht zakelijk event organiseren. Dat lijkt natuurlijk een ideale situatie, maar toch hoeft dit doel niet ver weg te zijn voor jou als eventorganisator. Juist in het huidige, digitale tijdperk zijn er talloze (online) mogelijkheden om je doelgroep te bereiken en vast te houden. Maar met welke boodschap en welke uitingen ga je dit doen? Oftewel: hóe ga je jouw potentiële doelgroep overtuigen naar je event te komen? En welke slimme tips en tricks kun je hiervoor inzetten? We geven je zes voorbeelden.
Een goede eventwebsite maken? Hier moet je aan denken
Elk goed georganiseerd event heeft een sterke digitale profilering nodig. Kunnen bezoekers online niet de juiste informatie over jouw event vinden of zich gemakkelijk op de website aanmelden? Dan ben je ze kwijt. Je eventwebsite is daarom een heel belangrijk onderdeel van je eventmarketingstrategie.
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze locatie of dienstverlening? We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen verzameld in onze FAQ.
Contact
Wil je weten wat wij als locatie voor jouw event kunnen betekenen? Neem dan contact op met Yentl.