4 tijdbesparende tools voor de moderne eventorganisator
Als je één ding moest opnoemen waar moderne eventorganisatoren vaak nooit genoeg van bezitten, wat zou dat dan zijn? Tijd, zouden wij overduidelijk zeggen. Als eventorganisator ben je namelijk continu druk bezig met lange to-do lists, uitdagingen oplossen en gesprekken voeren met leveranciers. Dat betekent dat jij je goed moet kunnen focussen en je agenda effectief moet kunnen indelen. Om daarvoor te zorgen hebben we vier van onze favoriete tools verzameld die jou helpen om productiever om te gaan met je tijd.
1. Automatiseer meerdere programma’s met Zapier
Tijdens het organiseren van je evenement werk je met veel verschillende programma’s. Je stuurt uitnodigingen en reminders met e-mailmarketingsoftware, zoals Mailchimp, houdt de aanmeldingen bij in Google Sheets of Excel en slaat bestanden op in Dropbox. Dit zorgt er vaak voor dat je veel aan het schakelen bent tussen deze tools, wat simpelweg veel tijd kost.
Met Zapier is dat niet nodig. Zapier koppelt meerdere tools aan elkaar door middel van een trigger en een actie. Bijvoorbeeld: als iemand zich via het online aanmeldformulier aanmeldt (trigger) worden de ingevulde gegevens direct in een Google Sheet geplaatst (actie). Of wanneer er een nieuwe Google Sheet-rij wordt geconstateerd, voegt Zapier deze gegevens toe aan je e-mailmarketingsoftware, waardoor deze persoon binnen enkele ogenblikken een bedankmail ontvangt. Er zijn talloze koppelingen mogelijk en er is een ruim aanbod aan applicaties. En misschien nog wel het meest interessant: Zapier is gratis te gebruiken tot 5 Zaps (koppelingen tussen apps).
2. Leer je social doelgroep kennen met Socialbakers
Grote kans dat social media een belangrijk onderdeel is van jouw eventmarketingstrategie. Om je evenement onder de aandacht te brengen bij de juiste mensen, deel je interessante content zoals blogs, interviews en video’s. Maar hoe weet je waar jouw doelgroep op zit te wachten? Welke interesses hebben zij en met welk type content zijn zij geholpen? Kom erachter met Socialbakers. Dit uitgebreide platform brengt jouw sociale doelgroep in kaart in de vorm van persona’s, waardoor jij precies weet op welke interessegebieden je kunt inspelen met jouw content. Door dit te automatiseren, bespaar je flink wat uren die je anders aan onderzoek zou besteden. Daarnaast kun je met Socialbakers ook al je social media kanalen beheren, monitoren en je community managen. Goed om te weten: Socialbakers heeft naast het betaalde platform ook een hoop gratis tools, waarmee je eenvoudig dashboards en rapportages van je social media kanalen maakt.
3. Asana: teamwork makes the dream work
Effectief samenwerken met je projectteam kan soms best een uitdaging zijn. Gelukkig is er Asana, een projectmanagementtool waar je met je hele team gebruik van maakt. In Asana kunnen jij en je collega’s alle informatie, taken, checklists en voortgang rondom je event bijhouden. Zo kun je een hele tijdlijn aanmaken en de uit te voeren werkzaamheden aan de verantwoordelijke collega toewijzen. Je kunt zelfs de deelnemerslijsten bijhouden in de tool. Ieder teamlid krijgt een eigen dashboard met daarop zijn of haar eigen taken en prioriteiten. Zo voorkom je dat men door de bomen het bos niet meer ziet en weet iedereen waar ze aan toe zijn.
4. Hotjar: ontdek hoe jouw eventwebsite gebruikt wordt
Zodra je jouw potentiële bezoekers hebt weten te prikkelen om jouw eventwebsite te bezoeken, is het natuurlijk nog zaak dat je hen weet te overtuigen om een ticket te kopen. Hiervoor is het belangrijk om in kaart te brengen hoe jouw websitebezoekers je website gebruiken. Dit kun je natuurlijk meetbaar maken met analytische tools als Google Analytics, maar met Hotjar maak je dit écht visueel. Hotjar maakt namelijk automatische heatmaps van het websitegebruik en zo zie je in één oogopslag waar jouw bezoekers wel of niet op klikken. Daarnaast kun je met Hotjar geanonimiseerde opnames maken van websitebezoekers. Hierdoor kun je precies zien hoe de websitebezoeker jouw website gebruikt. En misschien nog wel het beste aan de tool: Hotjar is gratis te gebruiken tot 2.000 paginaweergaven per dag.
Wil je meer van dit soort nieuws ontvangen?
Meld je aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief en ontvang tips voor je volgende business bijeenkomst.
Inspiratie & tips
Meer inspiratie en tips
Dieetwensen en Dominique’s favoriete momenten
Wist je dat we wekelijks een bruiloft hadden deze maand? En kun jij raden hoeveel uren onze collega’s tot nu toe hebben gewerkt om de evenementen in juni tot een succes te maken? Dit en nog veel meer feitjes zullen we volgende week met je delen. We gaan namelijk de laatste week van juni in en we mogen nog even samen knallen om de drukste maand van het jaar af te ronden.
We hebben de zomer in onze bol
Het is halverwege juni en we hebben de tweede week erop zitten! Deze week stond in het teken van een aantal leuke zakelijke congressen en een mooie, grote bruiloft. Ondanks het Nederlandse weer hebben onze opdrachtgevers er gezellige dagen van gemaakt. In deze nieuwsbrief kijken we nog even terug op de highlights en verklappen we wat je volgende week kunt verwachten.
Uniek kijkje achter de schermen in juni
In de drukke juni maand nemen we jou mee achter de schermen van onze eventlocatie. Zo krijg je een uniek kijkje in onze 'eventkeuken' en zie je hoe wij onze events aanvliegen. De eerste week van juni zit er inmiddels alweer op en wat was het een mooie week! Zo hadden we een zakelijk diner voor 100 gasten, diverse kleinere bijeenkomsten en twee verschillende grote congressen voor 135 en 160 gasten. Bij deze twee congressen was onze gehele locatie exclusief in gebruik door de opdrachtgevers. De week sloten we af met een mooie bruiloft waarbij zelfs het zonnetje zich nog goed heeft laten zien. In totaal hebben we deze week ruim 1.100 gasten mogen ontvangen. De dagen vlogen voorbij, maar in deze nieuwsbrief blikken we graag nog even terug op een aantal momenten en events.
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze locatie of dienstverlening? We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen verzameld in onze FAQ.
Contact
Wil je weten wat wij als locatie voor jouw event kunnen betekenen? Neem dan contact op met Yentl.